CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, June 13, 2009

[ Hati ini Berbisik ]

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
In the name of Allah the Most Gracious and Merciful

Buat kalian yang ku sayang,

Maaf dan jangan risau aku tidak akan menuding jari pada kalian kerana aku tahu hanya satu akan menunjukkan pada kamu dan empat laginya adalah pada diriku.Ya mungkin aku yang salah.Ada ketika mata terlepas memandang,telinga tersalah mendengar,hati dan akal salah menafsir. Aku mungkin tidak dapat menjadi cermin yang baik buat kamu.Aku mungkin tidak dapat menenangkanmu.Aku mungkin tidak dapat menyambung ceritamu.Aku mungkin tidak dapat memberikan bunga-bunga harapan yang kamu idamkan.Aku mungkin tidak dapat mengikut segala mahumu.Kembaralah dan carilah yang lebih baik.Usah kamu bimbang budimu padaku tidak akan ku lupa. Insya-Allah sampai nafas ini terhenti.Moga Allah merahmatimu.Andai satu saat nanti kamu perlukan aku,carilah aku di sini.Sepiku bukan bererti hilang. Aku tidak ke mana dan aku masih di sini.Tapi,jika aku tidak lagi kau temui dan kamu memerlukan seseorang untuk berbicara.Jumpalah denganNya.Allah Maha Mendengar,berbicaralah dari lubuk hati yang paling dalam.

Note for kalian: Moga ditemui seseorang yang lebih baik untuk dijadikan teman dalam perjalanan hidup ini.


*********************************************



Buat hatiku yang berlagu sayu,

Pesanan dari Dr.Aidh Abdullah Al-Qarni:

‘La Tahzan.Semangat dan azam untuk hari ini tanpa kesedihan,tanpa keresahan,tanpa kemarahan,tanpa kedengkian dan tanpa kebencian.’


Pesanan dari Ibnul Qayyim rahimahullah:

1. Sesungguhnya dalam hati terdapat sebuah robekan yang tidak mungkin dapat dijahit kecuali dengan mengadap penuh kepada Allah s.w.t.

2. Di dalamnya juga ada sebuah keterasingan yang tak mampu diubati kecuali dengan menyendiri bersama Allah.

3. Di dalam hati juga ada sebuah kesedihan yang tidak akan mampu diseka kecuali dengan kebahagiaan yang tumbuh kerana mengenal Allah dan ketelusan berinteraksi dengan-Nya.

4. Di dalam hati juga terdapat sebuah kegelisahan yang tidak mampu ditenangkan kecuali dengan berhimpun kerana Allah dan pergi meninggalkan kegelisahan itu menuju Allah.

5. Di dalam hati, juga terdapat gejolak api yang tidak mampu dipadamkan kecuali oleh keredhaan akan perintah, larangan, dan keputusan Allah, yang diiringi dengan ketabahan dan kesabaran sampai tiba saat perjumpaan dengan-Nya.”


Note for Wardah: Saat diri ini lelah di perjalanan,kuatkanlah untuk melangkah ke rumahNya atau majlis-majlis ilmu (taman syurga).Moga Allah menghantarkan ketenteraman dan ketenangan di jiwa.Agar dapat kembali pulih seperti sediakala.Ketahuilah olehmu.Hati itu rindu malah lapar dan dahaga tanpa makanannya.Makanan jiwa atau food for the soul.Andai hati itu sakit,kembalilah kepada Penciptanya.Hanya Allah yang dapat menyembuhkannya.Satu lagi jangan kau lupa, “Hablul minnallah wa hablul minas”.Jagalah hubungan kamu dengan Allah maka Dia pasti akan menjaga hubungan kamu sesama manusia.

Current Mood: Ingin bersendiri dan berjumpa denganNya.Indahnya andai akhir kalamku nanti dapat diakhiri dengan kalimah indah itu.

2 Bisik-bisik Buzz:

.:DeXmA:. said...

salam mujahadah my friend..
makin aktif nmpknye blogging ye..hehe~
keep on blogging..
hope that u'll blogging with happy smiles on ur face n calm in ur heart..
may Allah put sakinah(ketenangan) into our hearts to cherish our life ahead..
*smiling n winking*

.:. Kupu-kupu Kecil .:. said...

~rindu kamu temanku!