CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 10, 2015

[ Ku Cari Cinta di Krabi ]

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang.

Krabi, Thailand.
Destinasi pertama dalam Kembara Mencari Cinta.

Aku cari cinta,
Tapi tenang yang aku jumpa.

Alhamdulillah.
Syukur kepada pemilik setiap jiwa,
Untuk pertama kalinya,
Tiada lagi 'rasa' yang menyesakkan hati ini.
Tiada lagi persoalan dan ketidakpastian yang menghantui fikiran.
Hati aku tenang dan ringan.

Aku masih lagi berusaha untuk merawat hati ini.
Berusaha mencari bahagia sendiri;
Dan bersedia untuk kembali ke negeri abadi.

Melepaskan semua kenangan, harapan dan angan2 itu tak semudah melepaskan seekor burung di tangan.

InsyaAllah, semoga Allah pinjamkan kekuatan.
Moga hati lebih kuat menempuh ujian mendatang.

Aku.
-perempuan biasa yang mencari cintanya.

01052015
Krabi, Thailand.

0 Bisik-bisik Buzz: